Person: Galinsky, Adam

Süddeutsche Zeitung, 13. März 2021 | Sebastian Herrmann

“Jeder möchte sich selbst gern als moralisch gut sehen. Doch warum vergleichen wir uns lieber mit fehlbareren Menschen – anstatt uns von Vorbildern inspirieren zu lassen?” (Media Coverage: Fleischmann et al. (2021): “More threatening and more diagnostic: How moral comparisons differ from social comparisons.”)

Zeit, 31.03.2015 | Lydia Klöckner

„Wir mögen sie nicht, die Überflieger. Menschen, denen alles gelingt, sind uns suspekt. Wir wollen David triumphieren sehen, nicht Goliath. Nach dem siebten Tor im WM-Spiel gegen Brasilien konnten wir selbst unsere eigene Nationalmannschaft nicht mehr so richtig leiden. Woher rührt dieses intuitive Ressentiment gegen Dauergewinner? Macht der Erfolg sie arrogant und egozentrisch? […] Wer sich mächtig fühlt, begegnet anderen mit größerer emotionaler Distanz und weniger Empathie. Das haben Adam Galinsky und andere Hirnforscher in verschiedenen Studien nachgewiesen.”

Wall Street Journal, 27.03.2015 | Debra Bruno

„Is being an expat the source of Karl Lagerfeld’s creativity? According to a new study, it might be. Having the right kind of expat experience is good for creativity in the fashion industry, says a study from Columbia Business School and the France-based graduate business school INSEAD. […] ‘What’s important in the broad spectrum is that people don’t just become an expat and hang out with other expats,’ says Adam Galinsky.”

Spiegel Online, 27.01.2015 | Rüdiger Klepsch

„Ihr Selbstmarketing wird am besten funktionieren, wenn Sie mit Selbstvertrauen auftreten können. Das zaubert man nicht einfach aus dem Hut, aber es hilft, für gute Bedingungen zu sorgen. Denn die eigene Stimmung hat einen entscheidenden Einfluss auf das Ergebnis des Gehaltsgesprächs. Die Wirtschaftswissenschaftler Adam Galinsky und Gavin Kilduff konnten zeigen, dass eine energische, glücklich-zufriedene Haltung sowie ein Gefühl der Macht den Spiegel des Stresshormons Kortisol senken und das Selbstvertrauen stärken.”

The Huffington Post, 23.01.2015 | Wray Herbert

„Francesca Gino, Maryam Kouchaki and Adam Galinsky – from the business schools at Harvard, Northwestern and Columbia, respectively – are not interested in addiction recovery as such, but they are interested in the psychological consequences of being true to oneself.”

The Huffington Post, 20.01.2015 | Douglas LaBier

„The role and impact of power in an organization is complex. […] According to the study’s lead author, Adam Galinsky, leaders who are able to see the world from others’ points of view produce better outcomes.”

New York times, 17.01.2015 | Matt Richtel

„As people gain authority, their voice quality changes, becoming steadier in pitch, more varied in volume and less strained. […]‘The easiest way to exert authority is by speaking more loudly. But that can just come across as yelling, which can turn people off,’ said Adam Galinsky, a professor at the Columbia Business School, who wrote the paper along with researchers from San Diego State University. ‘It’s not the volume, but the ability to control it’.”

The Guardian, 26.11.2014 | Emine Saner

„Research indicates that the mere suggestion someone has acquired new power makes them behave antisocially and eat more messily. […] A study by two researchers, Joris Lammers and Adam Galinsky, split 105 people into two groups and asked each to recall an instance in which they had power.”

The Globe and Mail, 12.11.2014 | Sukhvinder Obhi

„Human behaviour is compelling, entertaining and sometimes dangerous. […] Others, including Adam Galinsky from Columbia University, have shown that people who feel powerful actually view the world in general as a less risky place.”

Neue Züricher Zeitung, 23.10.2014 | Bettina Höchli

„Steigen Sie für einen Tag Home-Office in den Anzug? Oder bleiben Sie im Pyjama? Dass Kleider beeinflussen, wie andere uns wahrnehmen, ist bekannt. Dass wir selber je nach Kleidung andere Leistungen erbringen, überrascht. Die Psychologen Hajo Adam und Adam Galinsky haben herausgefunden, dass Kleider unser Aufmerksamkeitsvermögen stark beeinflusst. Die Forscher nennen das Phänomen, bei welchem die Kleidung unsere geistigen Fähigkeiten beeinflusst, ‘enclothed cognition’, zu deutsch etwa: ‘getragene Wahrnehmung’.”

The New York Times, 21.06.2014 | Matthew Hutson

„A recently published paper in The Journal of Personality and Social Psychology suggests that hierarchies are a form of structure that we embrace for comfort in a chaotic world. The paper, by Justin Friesen of York University, Aaron C. Kay of the Fuqua School of Business at Duke, Richard Eibach of the University of Waterloo and Adam Galinsky of the Columbia Business School, builds on the notion of compensatory control: When we feel a lack of persol control, we compensate by looking for order or predictability in our environment.”

The Atlantiv, 31.03.2014 | Brent Crane

“‘Foreign experiences increase both cognitive flexibility and depth and integrativeness of thought, the ability to make deep connections between disparate forms, ‘ says Adam Galinsky, a professor at Columbia Business School and the author of numerous studies on the connection between creativity and international travel. Cognitive flexibility is the minds ability to jump between different ideas, a key component of creativity.”

Die Zeit, 11.01.2014 | Sebastian Haupt

„Niedrige Startpreise locken auch mehr Interessenten an – schon allein dadurch wirkt der Artikel attraktiver. Ganz nach dem Motto: Was andere interessiert, kann nicht so schlecht sein. Das zeigen die Forscher Gillian Ku, Adam Galinsky und Keith Murnighan in ihren Experimenten.”

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