Persons

Mark Wittek

Publications (selection)

(2023)

Kroneberg, C., & Wittek, M. (2023).

"The Ethnic Lens: Social Networks and the Salience of Ethnicity in the School Context." Sociological Science, 10, 613–639.

Wittek, M., Bartenhagen, C., & Berthold, F. (2023).

"The Development of Stratification and Segregation in a New Scientific Field: A Study of Collaboration Among Scientists in Neuroblastoma Research Between 1975 and 2016." Social Networks, 72, 80–107.
(2020)

Wittek, M., Kroneberg, C. & Lämmermann, K. (2020).

"Who Is Fighting with Whom? How Ethnic Origin Shapes Friendship, Dislike, and Physical Violence Relations in German Secondary Schools." Social Networks, 60, 34-47.

Wittek, M., Kroneberg, C., & Lämmermann, K. (2020).

"Who Is Fighting with Whom? How Ethnic Origin Shapes Friendship, Dislike, and Physical Violence Relations in German Secondary Schools." Social Networks, 60, 34–47.

Press releases

C-SEB has approved the following projects for funding in the 17th funding round: Junior Start-Up Grants Arno Apffelstaedt – “Signups” …

In the media

News4Teachers, 21.01.2024

“Für viele gelten Schulen als Institutionen, die die Spaltung der Gesellschaft in ethnische Gruppen vertiefen […]. Die Studie [zeigt], dass es der jüngeren Generation trotz der Tatsache, dass Freundschaften zwischen Personen gleicher ethnischer Herkunft häufiger sind, besser als den Erwachsenen gelinge, diese Grenzen zu verwischen […]. Auch wenn die Studie nicht in Zweifel zieht, dass ethnische Segregation in Schulen stattfindet […], sprechen die Ergebnisse deutlich gegen die Annahme, Schulen würden die Spaltung der Gesellschaft anhand ethnischer Bruchlinien befördern.”

Link to article: https://www.news4teachers.de/2024/01/studie-die-ethnische-brille-von-schuelerinnen-und-schuelern-ist-unschaerfer-als-gedacht/

Our partners