Bierbrauer_Felix_SW

Persons

Felix Bierbrauer

Publications (since 2014)

Bierbrauer, F. 2014.

"Optimal Tax and Expenditure Policy with Aggregate Uncertainty." American Economic Journal: Microeconomics, 6(1), 205-257.

Bierbrauer, F. 2014.

"Tax Incidence for Fragile Financial Markets." Journal of Public Economics, 120, 107-125.
2017

Bierbrauer, F., Pollak, A., Rückert, D. & Ockenfels, A. 2017.

"Robust Mechanism Design and Social Preference." Journal of Public Economics, 149, 59-80.
2016

Bierbrauer, F. J. & Hellwig, M. F. 2016.

"Robustly Coalition-Proof Incentive Mechanisms for Public Good Provision are Voting Mechanisms and Vice Versa." The Review of Economic Studies, 83(4), 1440-1464.

Bierbrauer, F. & Netzer, N. 2016.

"Mechanism Design and Intentions." Journal of Economic Theory, 163, 557-603.
2015

Bierbrauer, F. & Boyer, P. 2015.

"Efficiency, Welfare, and Political Competition.” Quarterly Journal of Economics, 131(1), 461-518.

Press releases

In the recent Handelsblatt Economics Ranking 2017, Professors of the Center for Social and Economic Behavior (C-SEB) have once again …

In the recent Handelsblatt Economics Ranking 2015, Professors of the Center for Social and Economic Behavior (C-SEB) have once again …

In the media

Wissenschaftlicher Beirat, 30.04.2019 | Vorsitzender des Wissenschaftlichen Beirats

“‘Deutschland steht im Stau und bekommt verkehrsbedingte Umweltprobleme nicht in den Griff. Marktorientierte Lösungsansätze in Verbindung mit moderner Technologie sind eine Chance, diesen Herausforderungen zu begegnen. Ein Preismechanismus, der die sozialen Kosten des Verkehrs in den privaten Kosten der Straßennutzung widerspiegelt, adressiert Staus und Luftverschmutzung in effizienter Weise. […] Der Weg hin zu einem modernen und effizienten Verkehrsmarkt kann schrittweise erfolgen, über Mautsysteme, deren Reichweite zunehmend ausgedehnt und deren Preise schrittweise dynamisiert werden können. […]'”.

Link to article: https://www.bmwi.de/Navigation/DE/Ministerium/Beiraete/beiraete.html