Hölzl_Erik_SW

Personen

Erik Hölzl

Publikationen (seit 2014)

In Press

Batrancea, L., Nichita, A., Olsen, J., .... Hoelzl, E., ... Zukauskas, S. (in press).

"Trust and Power as Determinants of Tax Compliance Across 44 Nations." Journal of Economic Psychology.

Kirchler, E. & Hoelzl, E. (in press).

"Economic Psychology." Cambridge University Press.
2019

Kokkoris, M. D., Hoelzl, E., & Alós-Ferrer, C. 2019.

"True to Which Self? Lay Rationalism and Decision Satisfaction in Self-Control Conflicts." Journal of Personality and Social Psychology, 117(2), 417-447.
2018

Gafeeva, R., Hoelzl, E. & Roschk, H. 2018.

"What Else Can Your Payment Card Do? Multifunctionality of Payment Modes Can Reduce Payment Transparency." Marketing Letters, 29 (1), 61-72.
2017

Herziger, A. & Hoelzl, E. 2017.

"Underestimated Habits: Hypothetical Choice Design in Consumer Research." Journal of the Association for Consumer Research, 2(3), 359–370.

Kokkoris, M. D., Hoelzl, E. & Alós-Ferrer, C. 2017.

"Self-Controlled But Not Myself: When Restraint Versus Indulgence Undermines Consumers’ Authenticity and Decision Satisfaction." Advances in Consumer Research, 45, 264-269.
2016

Herziger, A. & Hoelzl, E. 2016.

"The Ethical Consumption Gap in Fairtrade Consumption: How Price Importance, Habit and Ego Depletion Affect Attitude-Choice Incongruence." Advances in Consumer Research, 44, 735.

Kokkoris, M., Hoelzl, E. & Alós-Ferrer, C. 2016.

"When Do Consumers Feel More Authentic? the Interplay of Self-Control Choices and Thinking Styles." Advances in Consumer Research, 44, 743.

In den Medien

Stern, 08.11.2017 | o. A.

„Wer mit Karte zahlt, dem fließt das Geld womöglich leichter durch die Hände: Deutsche und österreichische Forscher haben herausgefunden, dass sich Konsumenten an Zahlungen mit Kredit- oder EC-Karten deutlich schlechter erinnern können als an Zahlungen mit Bargeld. „Eine genaue Erinnerung an vergangene Ausgaben wirkt sich auf die Bereitschaft aus, zukünftige Ausgaben zu tätigen“, sagte einer der Studienautoren, Holger Roschk. Deshalb brauche es neue Designs, um Ausgaben besser zu visualisieren und somit ein gesundes finanzielles Verhalten zu bestärken, so das Fazit.“

Link zum Artikel: https://www.stern.de/panorama/wissen/erinnerungsluecken-mit-karten-barzahlungen-bleiben-eher-im-gedaechtnis-7691452.html